skip to Main Content
shopping street amsterdam

Grote winkelstraten trekken dit jaar meer bezoekers

De Nationale Shopping Index van bureau RMC laat een groei van 3,3 procent zien in het aantal passanten in Nederlandse winkelstraten, ten opzichte van het jaar 2016. Vooral A1-winkelstraten blijken hieraan bij te dragen met zo’n vijf procent.

Begin dit jaar werd al bekend gemaakt dat het aantal bezoekers in Nederlandse winkelstraten sinds negen jaar weer was toegenomen. De piek was dit jaar vooral te zien in het tweede kwartaal, met een stijging van 7,4 procent ten opzichte van 2016. In het derde kwartaal was deze stijging minder fors, met zo’n 2,7 procent. En in de maand september werd helemaal geen stijging gemeten, maar juist een daling ten opzichte van vorig jaar.

Recreatieve winkelgebieden
Volgens RMC weten voornamelijk recreatieve winkelgebieden hun aantrekkingskracht te vergroten. Dit is te zien aan de forse stijging van passanten in de doelgerichte centra aan de rand van de stad en een zwakkere groei in de boodschappenwinkelgebieden.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Back To Top