skip to Main Content
omzetgroei kindermodebranche

Kindermode behaalt grote omzetplus in derde kwartaal

Uit de INretail/Gfk FashionScan blijkt dat online- en offline moderetailers het derde kwartaal van 2017 eindigen met een grote omzetplus. De baby- en kinderbovenmode laat hierbij de grootste stijging zien.

De branche heeft namelijk een omzetstijging van 24,4% gemaakt ten opzichte van het derde kwartaal van 2016. Vorig jaar behaalde het een omzetmin van 6,1% ten opzichte van 2015. Cumulatief (van januari tot en met september) komt de branche uit op een omzetgroei van 5%.

Afgelopen maanden
In de maand juli kwamen de segmenten damesbovenmode, herenbovenmode en ondermode onder de nullijn uit ten opzichte van 2016. Alleen de baby- en kinderbovenmode bleef hierboven. In augustus ging het ondanks het slechte weer al iets beter met de omzet: de segmenten kwamen niet langer onder de nullijn uit, maar op of net daarboven. September maakte alles goed, want in deze maand wisten alle segmenten een omzetplus te behalen ten opzichte van vorig jaar.

Omzetgroei in baby- en kinderbovenmode
Dankzij het succesvolle derde kwartaal staan alle segmenten momenteel in de plus. De baby- en kinderbovenmode staat nog steeds bovenaan met een stijging van 11,3% cumulatief. Wel is er nog steeds een groot verschil in omzetresultaten tussen online- en offlinekanalen. Het verschil komt cumulatief uit op 26,9 procentpunt, waarbij online wederom een grote stijging liet zien.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Back To Top