Keep Moving: betrek de klant bij je inkoopproces
Nieuw bij KIDS fashion mag: de terugkerende rubriek ‘Keep Moving’, waarin we de retailer de meest relevante tips, tricks en informatie geven om het beste uit je bedrijf te halen. Informatie die interessant kan zijn voor je winkel, website of social mediakanaal. Tips waar je écht iets mee kunt. Lees je mee?
Deze week gaan we het hebben over de invloed die klanten uitoefenen op de verkoop van producten en hoe dit voor de retailer juist een groot voordeel kan zijn. Want hoe fijn is het eigenlijk dat een klant je precies kan vertellen wat werkt en wat niet?
Eén ding is duidelijk: de klant is aan de macht. Ze weten tegenwoordig alles over de laatste trends, kennen de best beoordeelde merken en hebben specifieke kennis over producten. Voornamelijk het internet heeft hier een grote bijdrage aan geleverd. Maar hoe kan je hier goed op inspelen? Dat kun je bijvoorbeeld doen door de klant te betrekken bij het inkoopproces. Vraag online naar hun favoriete merken, kleuren of items óf laat een aantal klanten een bepaald merk/product zien terwijl u inkoopt en vraag naar hun mening. Op deze manier weet je bij voorbaat al of er interesse is in een bepaald product. Daarnaast is er grote kans dat het enthousiasme van de klant wordt overgebracht op nieuwe consumenten. Klinkt goed, vind je niet?
Wil je vaker tips en informatie ontvangen die voor jou als retailer interessant kunnen zijn? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief!
Dit bericht heeft 0 reacties