Kindermodemerk STARFREAK stopt
Helaas geen goed nieuws voor alle STARFREAK fans: het merk met een showroom op de Grote Markt in Haarlem sluit de deuren.
Vanwege het tegenvallend verkoopresultaat van de aankomende wintercollectie, heeft STARFREAK besloten geen nieuwe collectie te laten produceren. Deze beslissing was niet makkelijk, vooral omdat het merk in 2018 nog een groei van maar liefst 37% had doorgemaakt in Nederland en 116% in België̈. STARFREAK was in meer dan 40 winkels verkrijgbaar en de collectie werd goed verkocht. In het eerste kwartaal van 2019 is er hard gewerkt om extra groei te realiseren. Helaas is dit niet gelukt. Integendeel, de verkoop in België viel voor het grootste deel weg en in Nederland zelf verloor STARFREAK een aantal verkooppunten. Ondanks publicaties in tijdschriften, het rondrijden met de collectie langs (nieuwe) verkooppunten en het opsturen van brochures, kwamen er geen nieuwe verkooppunten bij. Daarnaast liep een samenwerking met een agent in Amerika vast. Erg jammer, want STARFREAK had net het merkrecht voor de Amerikaanse markt verworven.
STARFREAK is sinds de oprichting in 2011 een gezond bedrijf geweest, opgebouwd uit een passie van Anoek en Ron zonder financiering van buitenaf. En zo wil STARFREAK het ook afsluiten. De beslissing om te stoppen was voor hen dan ook pijnlijk, maar noodzakelijk. STARFREAK staat open voor een eventuele overname van het merk (Europees en Amerikaans merkenrecht), alle domeinnamen en een volledig geautomatiseerde professionele webshop voor zowel consumenten als retail.
Anoek gaat verder in de Sales onder het bedrijf Starfreak Sales Factory en bij Ron kun je als vanouds terecht voor productfotografie (kinderkleding), webshops en ICT advies, zie www.mediazone.nl.
Dit bericht heeft 0 reacties