PJ Klerx en Zonen wint Gouden Koe 2017
Ieder jaar wordt de Gouden Koe van de SeLL (Schoen- en Ledersociëteit de Langstraat) uitgereikt aan een bijzondere uitblinker in de branche. Dit jaar was dat, op 14 december, PJ Klerx en Zonen! Het bedrijf staat bekend om de merken Red-Rag, Develab en Paul Green.
De winnaar is gekozen op basis van een viertal criteria. Het bestuur van SeLL heeft deze samen met oud-winnaars van de Gouden Koe bepaald. Marc van Delft, ondernemer en directeur van de Van Delft Groep, leidde de feestelijke uitreiking. Hij weet als geen ander hoe je op een betrouwbare en respectvolle manier met elkaar moet samenwerken.
Directie en management
De directie en het management van PJ Klerx en Zonen zijn de broers Nico, Hans en Kees Klerx. Alle drie richten ze zich op een ander aspect binnen het bedrijf. Zo is Nico algemeen directeur en is hij verantwoordelijk voor HR, finance, marketing en strategie. Hans is commercieel directeur, manager verkoop en agent voor Paul Green in Nederland. Tot slot is Kees manager product en verantwoordelijke voor de inkoop, research en development. Tevens houdt hij zich bezig met de verkoop van de kinderschoenen.
Een terechte winnaar
Volgens Joost van Disseldorp, directeur van Van Haren en winnaar van de Gouden Koe in 2016, is PJ Klerx en Zonen een terechte winnaar. Dit zou mede komen door de kwaliteit, service en lef binnen het familiebedrijf. Ook wordt er volgens hem slim gebruik gemaakt van communicatiekanalen en sponsoring. PJ Klerx en Zonen is daarnaast maatschappelijk betrokken, speelt in op eisen vanuit de markt en durft nieuwe wegen in te slaan.
Website PJ Klerx en Zonen: www.klerxschoenen.nl
Dit bericht heeft 0 reacties