Ga naar hoofdinhoud

Sint-bernardshonden, sneeuw en schlager: de vijfde editie van SundaySchool was een winters succes!

Op zondag 12 januari 2020 was het weer zover: de vijfde editie van de kindermodebeurs SundaySchool vond plaats in De Fabrique in Utrecht. Een spectaculaire modeshow, knuffelbare reddingshonden, prachtige nieuwe collecties en de verrassing van een aantal nieuwe merken: Deze editie was wederom een geslaagde dag!  

Bij binnenkomst waan je je gelijk in winterwonderland! Tot in details is het thema doorgevoerd: de reddingshonden dragen een vaatje brandewijn om hun nek en een reddingsvestje met de Zwitserse vlag erop, op de achtergrond hoor je de vrolijke geluiden van schlagermuziek en je krijgt een matchend rood reddingsbandje om je pols voordat je de beurs betreed. De geur van overheerlijke lekkernijen als kaiserschmarrn en broodjes braadworst lokken je naar het restaurantje volledig omgetoverd tot Zwitserse berghut met geweien en wintertaferelen aan de muur en gezellige picknicktafels met rood-wit geblokte tafelkleedjes. Van achter worden we aan ons jasje getrokken door iemand gehuld in een reddingshesje. ‘Komen jullie ook? De modeshow begint zo!’ 

Stoere kids stappen in de maat van de muziek de catwalk op. Van alle kanten hoor je mensen ‘ooh en aah’ roepen. De nieuwe collecties van merken als Funky Flavours, Tumble ’n Dry, Ai & Ko en Raizzed shinen en trekken de aandacht op de runway, maar ook de girls van Frankie and Liberty en Elle Chic stelen de show. Coole prints, vernieuwende ontwerpen, sporty items, felle kleurtjes en full-on glitterlooks: alle trends worden met enthousiasme gepresenteerd. Er wordt luid geapplaudisseerd wanneer de Sint-bernardshonden een loopje wagen over de catwalk op ‘Gute Morgen Sonneschein’. Deze knallende afsluiter wordt opgevolgd met een spectaculaire finale inclusief confetti!

Struinend over de beurs valt het gelijk op dat de nieuwe collecties van de merken weer prachtig uitkomen in de industriële en karaktervolle setting van De Fabrique. Er hangt een fijne sfeer en je ziet retailers en bezoekers vol interesse en bewondering het aanbod bekijken. En dat is niet voor niks: met maar liefst 121 merken die de wintercollectie 2020-2021 presenteren is de SundaySchool dé plek om de nieuwe trends te spotten voor aankomend seizoen. Kleine merkjes worden afgewisseld met grotere commerciële merken, er is voor ieder wat wils!

Nieuwe merken worden met succes geïntroduceerd: de stand van het submerk Lil’Atelier van NAME IT met een Scandinavische esthetiek, fijne materialen en zachte pasteltinten trekt veel bezoekers. Maar ook de stoere jongenslijn van het nieuwe merk Common Heroes trekt hoge ogen. Winkeliers zoeken enthousiast, nieuwsgierig en actief naar leuke nieuwe merken en nemen alle trends goed in zich op. De collecties worden uitgebreid doorgenomen, er wordt kennis en inspiratie opgedaan en er wordt gezellig genetwerkt: de SundaySchool is de enige kinderkledingbeurs van Nederland en dé toonzetter voor de kindermode.

De volgende editie van de SundaySchoolbeurs zal plaatsvinden op 28 juni 2020.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top