skip to Main Content
TerStal

TerStal streeft naar 300 winkels

Veel winkels kunnen als gevolg van de coronacrisis hun deuren sluiten. Kledingketen terStal is een uitzondering op deze regel. Het bedrijf van Niek Gloudemans groeit, ondanks de nodige chaos, lekker door.

TerStal breidt uit, maar wie denkt dat het bedrijf helemaal ontkomen is aan de coronacrisis heeft het mis. Een kwart van de winkels moesten de deuren gedurende twee weken sluiten. De timing van de crisis is voor terStal allesbehalve ideaal. In de maanden maart tot en met mei harkt de modeketen namelijk het meeste geld binnen, meer dan de 25 procent die door de Overheid als kwartaalgemiddelde wordt genomen. Naar een tegemoetkoming in de loonkosten kon terStal dus fluiten.

Zuur, maar gelukkig groeit het bedrijf online nog flink door. Het aantal bestellingen liep zelfs op tot tweehonderdduizend per jaar. Het was dan ook hoog tijd voor een nieuw distributiecentrum. In 2019 bestond zeven procent van de omzet uit online verkopen. Dit jaar zit terStal al op minimaal tien procent en het doel is om in 2021 de vijftien procent aan te tikken. Ook in de vorm van fysieke winkels heeft terStal grote plannen. Op dit moment telt de winkelketen maar liefst 220 winkels. Het streven is om er hier nog tachtig bij op te kunnen tellen. Tot nu toe kreeg het bedrijf, waar zo’n duizend medewerkers werkzaam zijn, er per jaar minimaal tien winkels bij.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top