Zo denkt de kindermodebranche over SundaySchool
De eerste editie van SundaySchool® heeft inmiddels alweer een paar weken terug plaatsgevonden. Zoals eerder gemeld hebben wij de bezoekers een poll laten invullen. Wat ging er goed op de beurs? En wat kan er de volgende keer beter? Bekijk hier de resultaten van de afgelopen editie!
Enquête via initiatiefnemers
Naast onze poll op KIDS fashion mag, hebben initiatiefnemers Stefan Flint en Rob de Vos eveneens een enquête onder hun standhouders gehouden. Zo goed als alle standhouders willen de volgende keer wederom deelnemen aan de beurs en slechts een enkeling overweegt het. Ook hebben andere merken zich al gemeld voor de volgende editie.
De tweede editie van SundaySchool® zal plaatsvinden op zondag 1 juli. Het duo wil de kindermodebeurs in deze editie graag uitbreiden, maar op beperkte wijze. Zo zal er wel een extra beurshal komen, maar komen er alleen nieuwe merken die iets toevoegen aan het bestaande aanbod.Dat er daardoor een wachtlijst zal ontstaan en niet iedereen een plaats kan krijgen, zal het gevolg hebben. Daarnaast zegt de Vos dat SundaySchool® wil blijven verassen. Om die reden krijgt de tweede editie een andere invulling. Wel zal de beurs weer uit één dag bestaan, de standhouders hebben dit namelijk positief ervaren.
Resultaten enquête KIDS fashion mag
Ook uit onze eigen resultaten is veel informatie naar voren gekomen. Bijna 85% van de bezoekers die de poll hebben ingevuld vindt dat SundaySchool® precies op het juiste moment heeft plaatsgevonden. Een enkeling vindt dat het eerder of later had mogen zijn dan 14 januari. Over het merkaanbod zijn de resultaten wisselvallig. Zo’n 55% vindt dat er genoeg merken aanwezig waren, maar de overige 45% is het daar niet mee eens. Een presentatie van alle grote en kleine merken op één locatie zou volgens velen een verbetering kunnen zijn. Ook werden er een aantal merken en agenten gemist volgens de bezoekers. Wel is 83,7% er het erover eens dat één dag SundaySchool® ideaal is. De overige 16,3% zou kiezen voor twee dagen. De meeste bezoekers (67%) vinden de mogelijkheid tot netwerken op de beurs ruim voldoende, maar volgens 27% zou dit nog meer kunnen worden uitgebreid. Alle bezoekers zijn het erover eens dat er genoeg andere activiteiten waren naast het bekijken van de stands. Bijna 30% vindt wel dat dit nog meer uitbreiding mag krijgen. De drukte op afgelopen SundaySchool® was volgens 90,7% ideaal. Het overige deel vindt dat het nog iets drukker had mogen zijn. Over het aantal kindermodebeurzen in Nederland geven de bezoekers wisselende resultaten. Zo vindt 55% dat één beurs ook wel voldoende zou zijn, maar ziet 35% meerdere kindermodebeurzen juist als een voordeel. Met name de sfeer op SundaySchool® heeft een goede indruk achter gelaten op de bezoekers. Gemiddeld geven ze de beurs dan ook 4,35 van de vijf sterren, wat neerkomt op een 8,7 als eindcijfer. Een prima beoordeling voor een eerste editie dus!
Poll Just Kidz
Nu er zoveel resultaat is gekomen uit de poll van SundaySchool® zijn wij van KIDS fashion mag ook benieuwd wat de branche vindt van de eerste editie van Just Kidz. Wil je graag je mening laten horen? Klik dan hier om ook deze poll in te vullen!
Website SundaySchool: www.sunday-school.nl
Dit bericht heeft 0 reacties