Björn Borg opent dit jaar nog flagshipstores in België en Nederland
Het Zweedse Björn Borg opent dit jaar nog nieuwe flagshipstores in België en Nederland. Het zet zo zijn expansie verder, nadat het onlangs ook al nieuwe vestigingen opende in Brugge, Haarlem en Zwolle.
Maastricht
Onlangs werden nieuwe winkels van het Zweedse ‘functional’ en ‘fashionable’ sportswearmerk geopend in Brugge, Haarlem en Zwolle. Maastricht staat op de nominatie voor de opening van de volgende nieuwe flagship store, komend najaar. De conclusie lijkt gerechtvaardigd dat Björn Borg weer groeit, nadat het in 2013 diverse winkels had gesloten.
Omzetstijging
De bestaande Björn Borg stores doen het goed, zo blijkt uit het persbericht over de nieuwe openingen. Ondanks de economische recessie maken de winkels een omzetstijging door. Als belangrijke factor voor dit succes noemt Björn Borg de transitie van underwear-merk naar sportswear brand. Een voornaam doel van de uitbreiding is dat het Zweedse merk meer zichtbaarheid wil creëren. Daarvoor focust op nieuwe winkels op mooie locaties. Björn Borg heeft momenteel 16 vestigingen in de Benelux, In 2016 steeg de omzet van het modebedrijf met 10 procent naar 631,6 miljoen Zweedse kroon (66,9 miljoen euro). De winst kwam uit op 4,9 miljoen euro.
Vier jaar geleden besloot Björn Borg om een groot deel van het winkelbestand af te stoten. Sindsdien is het merk echter terug overgenomen door het oorspronkelijke moederbedrijf, dat er een nieuwe strategie op nahoudt. Daarnaast zijn de huren in Nederland sinds 2013 gedaald, wat het interessanter maakt om opnieuw winkels te openen.
Dit bericht heeft 0 reacties