
Cybersecurity blijkt omzetkans voor retailers
Uit onderzoek van Capgemini blijkt dat consumenten bereid zijn meer te besteden bij winkels die hun digitale beveiliging goed op orde hebben. Hierdoor zou een potentiële omzetstijging van 5,4 procent per jaar mogelijk zijn.
De onderzoekers ondervroegen zesduizend consumenten en tweehonderd retailmanagers uit meerdere landen. Zo’n 77 procent van de consumenten noemt cybersecurity op als tweede belangrijkste factor bij de keuze die zij maken voor een retailer. Daarboven staan de kwaliteit van het product en het productaanbod. Prijs en merkreputatie worden volgens het onderzoek als minder belangrijk gezien.
Klanttevredenheid en groter besteedbedrag
Ook de klanttevredenheid lijkt toe te nemen met gemiddeld dertien procent wanneer retailers inzetten op cybersecurity en dataprivacy. In Nederland is de toename hiervan slechts zeven procent, het laagst van de onderzochte landen. Daarnaast blijkt uit het onderzoek dat gemiddeld veertig procent van de consumenten bereid is om twintig procent meer uit te geven bij (web)winkels wanneer de cybersecurity op orde is. In Nederland ligt dit percentage op dertig procent.
Informeren over data
Het blijkt dat slechts 44 procent van de retailers zijn klanten actief informeert over de beveiliging van hun persoonlijke en financiële gegevens, terwijl zeventig procent van de consumenten die garantie wilt hebben. Ook heeft veertigprocent van de retailers een datalek gehad in de afgelopen drie jaar waarbij verschillende gegevens verloren zijn gegaan. Echter heeft maar 21 procent de consument hierover ingelicht.
Dit bericht heeft 0 reacties