Helft van consumenten koopt liever in fysieke winkel
Uit de internationale enquête van Mood Media, ingevuld door duizend Nederlanders, blijkt dat zo’n 45% van de Nederlandse consumenten liever in een fysieke winkel shopt dan online. Het gaat hierbij allemaal om de juiste combinatie van muziek, geur en visuele prikkels.
Zo’n 56% van de respondenten zegt eerder terug te komen als de sfeer hen goed bevalt, 22% daarentegen zegt dat die elementen helemaal geen invloed op hen hebben. Ongeveer 27% van de Nederlandse respondenten zegt dat de sfeer de belangrijkste reden is om fysieke winkels te bezoeken. Het internationale gemiddelde hiervan ligt veel lager, namelijk rond de 20%.
Het grootste deel van de Nederlandse consumenten (76%) vindt het kunnen passen en aanraken van producten de belangrijkste reden om naar een fysieke winkel te gaan. Daarna volgen het direct kunnen meenemen van een product (60%) of de kans nieuwe producten te ontdekken (49%).
Ook aanbiedingen ontvangen tijdens het winkelen zouden veel Nederlandse consumenten prettig vinden blijkt uit het onderzoek (49%). Wereldwijd ligt dit percentage op 53%. Naarmate de leeftijd toeneemt blijkt dit aspect steeds minder belangrijk te zijn.
Website Mood Media: http://moodmedia.nl/
Dit bericht heeft 0 reacties