Keep Moving: personaliseer producten én stijladvies
In de terugkerende rubriek ‘Keep Moving’ geven we je als retailer de meest relevante tips, tricks en informatie om het beste uit je bedrijf te halen. Informatie die interessant kan zijn voor je winkel, website of social mediakanaal. Tips waar je écht iets mee kunt. Lees je mee?
Al eerder schreven we over hoe je klanten persoonlijk benadert dankzij data
en dat service de sleutel tot succes is. Vandaag gaan we het hebben over dat personalisatie nóg belangrijker is geworden en hoe je als retailer met deze megatrend aan de slag gaat. Ready? Go!
Waar vraag naar is moet op worden ingespeeld. Een hele simpele gedachte, maar toch gaat dat niet altijd zoals je wil. Het is namelijk knap lastig om voor iedere klant een gepersonaliseerd aanbod te bieden. Toch willen klanten vooral zien wat relevant voor hen is en daarvoor kunnen algoritmen ingezet worden. Ideaal zou je denken!
Maar niet enkel het aanbieden van gerelateerde producten kan op een gepersonaliseerde manier worden toegepast, ook stijladvies hoeft niet beperkt te blijven tot de fysieke winkel. Zo zijn er online winkels als Navabi die je laten kiezen uit een specifiek figuur inclusief probleemzones en laat Duits lingeriebedrijf Enamora het meest geschikte ondergoed zien bij je gekozen outfits. Door middel van het juiste onlinemaatadvies kunnen het aantal retouren van een webshop ook weer verminderd worden. Een win-win situatie! De widget van Besized speelt hier bijvoorbeeld enorm goed op in.
Hetzelfde geldt voor individualisering van producten, waarbij je bijvoorbeeld je naam op een T-shirt of een paar schoenen kunt laten drukken. Ook dit zorgt voor een lager retourpercentage en dat is nou precies wat we willen. Kindermodemerk Vingino laat zien hoe je deze customization bijvoorbeeld kunt inzetten. Zowel volwassenen als kinderen hebben behoefte aan een eigen uitstraling en willen regelmatig uniek zijn in wat ze dragen. Jezelf onderscheiden lijkt belangrijker dan ooit. Dus: houd deze tips in gedachte en ga ermee aan de slag!
Dit bericht heeft 0 reacties