Keep Moving: zet ook offline marketingactiviteiten in voor je winkel
In de terugkerende rubriek ‘Keep Moving’ geven we je als retailer de meest relevante tips, tricks en informatie om het beste uit je bedrijf te halen. Informatie die interessant kan zijn voor je winkel, website of social mediakanaal. Tips waar je écht iets mee kunt. Lees je mee?
Al eerder vertelde we in Keep Moving hoe je een social hit van je winkel maakt en hoe je je klant via je online kanalen bij het inkoopproces betrekt. Nu werd het tijd om ook de offline kanten van marketingactiviteiten aan te stippen. Offline? Ja offline! Nog steeds kun je daar een hoop mee bereiken en wij vertellen je hoe!
Mooie samenwerkingen
Samenwerken met winkels of bedrijven kan voor zowel jou als de ander succes opleveren. Kies een partij waarmee je je echt verbonden voelt en met wie je dezelfde doelgroep deelt.
Advertenties
Ga voor advertenties in lokale kranten, regionale bladen of desnoods op billboards langs de weg. Deze zijn nog steeds niet weg te denken binnen onze samenleving. Bedenk goed wat het doel is wat je met een advertentie wil bereiken en zoek dan naar een geschikte adverteer mogelijkheid.
Spaarprogramma
Om klanten echt terug te leiden naar je winkel kun je een spaarprogramma introduceren. Iets wat heel simpel en zeker ook goedkoop te regelen is. Zoek naar een bepaald spaarprogramma dat echt bij jouw winkel past.
Folders en flyers
En tot slot kunnen folders en flyers veel opleveren. Juist omdat er tegenwoordig minder door de brievenbus wordt gegooid kan het opvallen bij de doelgroep in de buurt van je winkel. Het kost misschien wat meer, maar als er budget voor is, kun je er zeker voor gaan.
Denk er wel altijd aan dat het combineren van online en offline nog altijd de beste resultaten oplevert. Brainstormen maar!
Dit bericht heeft 0 reacties