Omzetstijging in (kinder)modebranche november 2017
Moderetailers (online en offline) hebben in november een stijging in omzet gemaakt ten opzichte van vorig jaar. Ook de kindermodebranche toont een omzetplus. Dit laten de cijfers van de INretail/GfK Fashionscan zien.
De totaal mode (online en offline) hebben in november een omzetstijging van 7,7% gehad. De offline omzet van de totaal mode is gestegen met 2,2% en ook de online omzet van de totaal mode is gestegen, met wel 26,6%. Kindermode doet het ook goed, met een omzetstijging van 8,6%.
Schoenenbranche
Ook de totale schoenenbranche heeft te maken gehad met een omzetstijging. De totale omzet van schoenen is gestegen met 10,5%. Offline winkels hadden 7,7% extra omzet en de online schoenenbranche maakte een omzetstijging van 17,2%. De kinderschoenenomzet is gestegen met 11,8%.
De themadagen in november, zoals Black Friday en Blue Monday, hebben mogelijk extra omzet opgeleverd. Aan de andere kant leiden ze ook weer tot margeverlies door de kortingsacties en prijsstunts.
Dit bericht heeft 0 reacties