skip to Main Content

Rosada: Nieuwe naam en ambitieuze groeiplannen

McArthurGlen Designer Outlet Rosada is sinds kort de nieuwe naam van het factory outlet center in Roosendaal.

‘Roermond’ voorbeeld voor ‘Roosendaal’

De naamsverandering en de introductie van een nieuw logo volgt op de overname van Rosada door McArthurGlen, een grootheid in de wereld van de outlet centers. De onderneming beheert nu 24 outlet centers in 9 landen en is onder meer ook eigenaar van het Designer Outlet Roermond, dat volgens het bedrijf als voorbeeld geldt voor de verdere ontwikkeling van het koopjesdorp in West-Brabant. Outlet centers die nog op de planning staan zijn te vinden in Malaga, Spanje, Remscheid bij Keulen en Gent.

“Binnen 5 jaar over 2 miljoen bezoekers”
De nieuwe eigenaar wil meer bezoekers naar het centrum trekken en heeft daarbij ambitieuze doelstellingen. Vorig jaar trok Rosada 1,4 miljoen bezoekers. Dit jaar moeten het er 1,6 miljoen worden. “Binnen vijf jaar willen we over de 2 miljoen gaan”, aldus centrummanager François Peeters in BN De Stem. Een voordeel voor McArthurGlen Designer Outlet Rosada is dat er in de wijde omtrek geen andere factory outlet centers zijn en dat België dichtbij is. Nu al komt circa 30% van alle bezoekers bij onze Zuiderburen vandaan.

Geen verdere uitbreiding voorzien
De groei moet gerealiseerd worden door het bezoek aantrekkelijker te maken door verder te investeren in de aankleding van het koopjesdorp. Niet door het aantal winkels verder uit te breiden. Dat is niet aan de orde, omdat momenteel 17% van de circa 125 winkels leeg staat. Sport(gerelateerde)merken die een outlet store in Rosada hebben zijn adidas, Björn Borg, Brunotti, Converse, ECCO, Nike, O’Neill, Protest, PUMA, Skechers en Trespass

Foto’s © McArthurGlen Designer Outlet Rosada

Website: McArthurGlen Designer Outlet Rosada

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Back To Top