Ga naar hoofdinhoud

Shoesme opent in 5 jaar 20 nieuwe shop-in-shops

De huidige markt verandert snel en hier moet door merken en retailers slim op ingespeeld worden. Shoesme doet dit onder andere door continu te innoveren. Van de collectie tot aan geautomatiseerd B2B-voorraadbeheer, Shoesme investeert in de toekomst. Het afgelopen seizoen is Shoesme in het kader van de innovatie en inspringen op de veranderende markt, begonnen met het openen van shop-in-shops bij haar partners. De reacties en resultaten zijn positief en daarom zet Shoesme deze strategie verder door. Het bedrijf is van plan in de komende 5 jaar nog 20 nieuwe shops-in-shops te openen.

Deze visie van directeur Michiel Slaats is een reactie op een snel veranderende markt. Er sluiten steeds meer winkels; winkeliers hebben geen energie of budget om te investeren. Daarnaast heeft de kinderschoenenbranche last van de booming groei van sportmerken. Door te innoveren en nieuwe manieren te zoeken om meer omzet te genereren gaat het bij Shoesme toch nog steeds goed.

“We moeten nu investeren om ook in de toekomst kinderschoenen te kunnen blijven verkopen en dit kunnen wij niet alleen. Een logische stap voor Shoesme is om direct te schakelen met onze klanten”, aldus Slaats. Een actieve en ervaren winkelier is hét ingrediënt voor succes. Gecombineerd met de knowhow en ervaring van Shoesme maakt dit de kansen op succes nog groter.

“Bij alle nieuwe ontwikkelingen of investeringen die bijdragen aan succes doet Shoesme mee. Zowel qua collectie en concepten als met geautomatiseerd B2B-voorraadbeheer vanuit ons vernieuwde magazijn blijft Shoesme innoveren. De naamsbekendheid van Shoesme is groeiende. We zien dat er online veel op Shoesme wordt gezocht en dat onze schoenen online goed verkocht worden door onze partners. Om dit zelfde resultaat ook in de winkels te behalen moeten we zorgen voor duidelijke aanwezigheid en zichtbaarheid van het merk Shoesme. Dat bereiken we door uitgebreide partnerships aan te gaan met winkeliers via deze shop-in-shop concepten, zodat we er samen voor zorgen dat Shoesme ook gevonden wordt in de winkels”, geeft Slaats aan.

Daarom is Shoesme afgelopen seizoen gestart met het openen van Shoesme shop-in-shops bij partners. Er zijn drie opties succesvol getest; een Shoesme-corner, een Shoesme-wand en een volledige Shoesme-only brandstore. Hiermee biedt de winkel een brede en diepe Shoesme collectie aan, is er sprake van duidelijke branding en profiteert de winkelier van het voorraadprogramma van waaruit direct kan worden bijbesteld via de B2B-webshop. De eerste resultaten zijn de afgelopen maanden al zichtbaar geworden.

In maart opende Shoesme een brandstore in samenwerking met Martijn Smits van Smits Schoenen in Heusden. Martijn Smits over de meerwaarde van deze samenwerking:

“Ik vond kinderschoenen heel moeilijk, maar door deze exclusieve samenwerking met Shoesme kan ik nu een volledige kinderschoenencollectie neerzetten. Ik heb een mooie winkel, hoef minder te investeren en verkoop meer schoenen. Shoesme is een bekend merk in de markt en ik ervaar dat dit een nieuw en groter publiek aantrekt. Bijkomend voordeel is dat klanten die naar de Shoesme Brandstore komen vaak ook nog slagen voor een paar dames- of herenschoenen.”

Jan Nijhof van Nijhof Schoenen in Hengelo over de Shoesme-corner in hun recent verbouwde winkel:

“Door de aantrekkelijke Shoesme-corner met leuke poster en lichtgevende bakken zien ouders met kleine kinderen direct waar ze moeten zijn. De corner met podium zorgt voor leuke entourage, maar het grootste voordeel is dat we voor kinderen die beginnen met lopen in de Shoesme-corner nu altijd het juiste aanbod hebben. Die kleintjes verslijten zo’n 3 à 4 paar schoenen in het eerste jaar, wat zorgt voor een hoge omloopsnelheid. Shoesme is voor ons hét merk voor kleine maatjes. We hoeven er ook niets naast te doen, want Shoesme is hier gewoon het beste in. Daarnaast is er bij Shoesme voldoende keuze, de schoenen komen op tijd binnen en we kunnen onze startorder met een tweede levering uit voorraad aanvullen.”

Jan-Willem Van Hoof is enthousiast over de wand die Shoesme bij Van Hoof Schoenmode in Hoogerheide heeft geïnstalleerd:

“De professionele Shoesme wand valt gelijk op en zorgt voor herkenbaarheid bij klanten. Ook voor ons personeel werkt het heel fijn. Je merkt dat je met een merk werkt, de klant ziet meteen wat je allemaal hebt; welke kleuren en welke variaties. We hebben de keuze gemaakt om maar met 2 tot 3 kinderschoenenmerken te werken. Shoesme is een begrip in kinderschoenenland, met de leukste collecties en de beste naam. Voor de kleine maatjes hebben we daarom bewust gekozen voor Shoesme, want deze groep wil kwalitatief goede schoenen. Het is een grote pre dat we bij Shoesme schoenen kunnen nabestellen. Als we een maat niet meer hebben hoeven we geen nee te verkopen.”

Met het openen van shops-in-shops en brandstores is Shoesme niet uniek, maar wel het eerste kinderschoenenmerk in Nederland. De roep naar deze vorm van partnership wordt dan ook gehoord. We staan in de startblokken om dit concept verder uit te rollen met nieuwe partners. “Inmiddels lopen er meerdere interessante gesprekken en voelen we dat we de juiste weg zijn ingeslagen. We kijken uit naar verdere partnerships met winkeliers die ook op deze manier willen groeien samen met Shoesme. We nodigen geïnteresseerde schoenwinkels, speciaalzaken en baby- en kinderkledingwinkels uit om contact met ons op te nemen.”

Website Shoesme: www.shoesme.nl

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top