“TikTok Shop Breidt Uit naar Europa: Bètaversie Gelanceerd in Vier Nieuwe Landen”
Social mediaplatform TikTok wil zijn TikTok Shop verder uitbreiden en is gestart met het uitnodigen van verkopers voor een bètaversie in Frankrijk, Duitsland, Italië en Spanje. Ook Mexico wordt toegevoegd aan de lijst met markten waarop de shop binnenkort actief zal zijn.
Deze ontwikkeling zou de aanwezigheid van de TikTok Shop uitbreiden naar in totaal 13 markten wereldwijd, schrijft de South China Morning Post. De officiële lancering van de in-app-functie staat gepland voor deze zomer. TikTok Shop heeft echter zijn criteria voor verkopers aangescherpt volgens de krant. Degenen die in aanmerking komen voor Mexico moeten bijvoorbeeld een lokaal geregistreerde entiteit hebben en mogen in eerste instantie bepaalde soorten goederen, zoals voedsel en sieraden, niet verkopen.
Mogelijk verbod in Amerika
Vorige maand werd bekend gemaakt dat het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden een wet heeft goedgekeurd waardoor TikTok-moederbedrijf ByteDance het platform binnen een jaar moet verkopen. Gebeurt dit niet, dan zal het platform verboden worden in Amerika. Vlak daarna gaf ByteDance te kennen dat er geen sprake zal zijn van verkoop. Volgens de South China Morning Post hebben TikTok en ByteDance inmiddels een federale rechtszaak aangespannen om het besluit terug te draaien.
Dit bericht heeft 0 reacties