Ga naar hoofdinhoud
klantengroei

Veel klantengroei voor Zalando

In het tweede kwartaal van 2019 boekte Zalando een grote klantengroei. Het aantal actieve klanten nam met 3,7 miljoen toe tot 28,3 miljoen. Ook het aantal bezoeken aan de site groeide met 34,3%.

Webwinkel Zalando is in zeventien landen actief. Zo’n 84% bezoekt de webwinkel via een mobiel apparaat. Het aantal bestellingen kwam in het tweede kwartaal uit op 36,1 miljoen.

Ook de omzet steeg met ruim twintig procent, tot 1,6 miljard euro. De brutowinst groeide van 94 naar 101,7 miljoen euro, maar de nettowinst daalde ten opzichte van een jaar eerder. De verwachtingen voor de rest van 2019 zijn dan ook naar boven bijgesteld. Er wordt een brutowinst verwacht van tussen de 200 en 225 miljoen euro.

Langs de A12 bij Bleiswijk bouwt Zalando momenteel een nieuw distributiecentrum. Dit is het twaalfde logistiek centrum in Europa, waar zo’n 1500 mensen komen te werken.

 

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top