Grote omzetstijging voor webwinkel Zalando
De webwinkel Zalando is van plan wat veranderingen door te gaan voeren. Zo is de webwinkel van plan zich wat meer te gaan focussen op luxe en op tweedehands producten. De webwinkel geeft zelf aan dat dit beter past bij de ambitie van de webwinkel ‘het startpunt van fashion’.
Het premiumsegment van de webwinkel wordt aangevuld met luxemerken. Het doel is om in 2023 het aanbod te hebben verdubbeld. Ook leidt Zalando deze herfst de categorie pre-owned in: kleding die al een keer gedragen is. Zalando zag vorig jaar het aantal actieve klanten met 4,6 miljoen stijgen tot 31 miljoen. Deze klanten hebben bij elkaar voor 145 miljoen bestellingen gezorgd. Ook steeg de omzet en wel met twintig procent waardoor het uitkwam op zo’n 6,5 miljard euro. De nettowinst ging van 51,2 miljoen naar 99,7 miljoen euro. In Spanje komt er een logistiek centrum bij. Mede hierom verwacht Zalando dit jaar een omzetgroei van twintig tot vijfentwintig procent.
Dit bericht heeft 0 reacties