Ga naar hoofdinhoud

Nederlandse winkelstraat internationaliseert

Het aantal vestigingen van buitenlandse retailers in de winkelstraat is tussen 2005 en 2016 met zestig procent gestegen. Nederlandse vestigingen namen juist af met zestien procent, zo blijkt uit een rapport van vastgoedadviseur Cushman & Wakefield.

Internationale footprint neemt toe
Volgens Cushman & Wakefield is de footprint van internationale ketens in de afgelopen elf jaar met 161 procent toegenomen, terwijl die van nationale ketens met 19 procent is gedaald. De stijging van internationaal en de daling van nationaal geldt voor alle branches, al zijn de buitenlandse retailers met name actief in kleding, schoenen, sieraden, huishoudelijke artikelen en luxegoederen.

Amsterdam meest internationale stad
De groei van internationale vestigingen verschilt wel per stad. In Amsterdam is het aantal vestigingen van buitenlandse retailers in de afgelopen elf jaar verdubbeld. Met een aandeel van twintig procent is Amsterdam dan ook de meest internationale stad. Volgens Cushman & Wakefield kiezen de internationale retailers uit een select aantal steden de beste winkelstraat.

Bron: RetailTrends
Foto: ANP

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top