
Nike mindert samenwerking met middelmatige retailers
Sportmerk Nike gaat zich de aankomende jaren meer richten op directe verkoop aan de consument. Daarnaast kiest het voor een collaboratie met veertig belangrijke retailpartners en mindert het de samenwerking middelmatige retailers.
Topman Mark Parker maakte dit nieuws bekend op een investeringsdag van Nike. Volgens The Wall Street Journal is hij ervan overtuigd dat de ‘middelmatige’ retail het niet zal overleven. Met ruim dertigduizend retailpartners telt Nike momenteel 110 duizend verkooppunten.
Aandacht naar belangrijke partners
In juni besloot Nike zijn samenwerking met de goedkope keten Euro Shoe Group stop te zetten om zijn premiumimago te kunnen behouden. Niet alle retailers hoeven direct bang te zijn dat Nike de samenwerking gaat beëindigen, maar meeste aandacht zal gaan naar veertig belangrijke partners. Hieronder vallen bijvoorbeeld Foot Locker, Amazon en Nordstrom.
Drieledige strategie
Deze bekendmaking maakt onderdeel uit van de drieledige strategie die Nike voor ogen heeft de aankomende vijf jaar. Het sportmerk wil onder andere over twee keer zoveel directe verbindingen met de consument gaan beschikken en in 2022 op 30% online omzet overgaan. Momenteel maakt de online omzet nog op 15% uit van de totale omzet.
Website Nike: www.nike.com
Dit bericht heeft 0 reacties