Onderzoek: richt je voor feestinkopen op de zwevende shopper
Deloitte publiceerde onlangs in de VS de nieuwe Holiday Retail Survey. Uit dit onderzoek onder duizenden consumenten, kwamen een aantal interessante resultaten. Zo blijkt onder andere dat een bepaalde groep nu al flink bezig is met sint- en kerstinkopen. Meer weten? Lees gauw verder!
Deloitte komt met een gouden tip; richt je als retailer op de zogenaamde ‘zwevende shopper’. De helft van de consumenten weet nog niet wat ze willen kopen voor de feestdagen die naderen. Je kunt hen nog helemaal beïnvloeden door aandacht te schenken aan wat zij belangrijk vinden. Denk bijvoorbeeld aan de juiste waarde voor iemands geld, producten van kwaliteit en daarnaast het makkelijk aankopen kunnen doen.
Verder blijkt dat in de Verenigde Staten zo’n 39 procent voor eind oktober sint- en kerstinkopen doet. Ongeveer 21 procent doet het voor Thanksgiving en 27 procent op of na Thanksgiving. Zo’n 11 procent doet inkopen wanneer kerst er bijna aankomt en 2% koopt na de vakantie. De mensen die het meest uitgeven vallen toch echt in de eerste categorie, de shoppers die vroeg beginnen.
Tevens blijkt uit het onderzoek dat fysieke winkels in de VS rekening moeten houden met een omzetstijging van 5 à 6 procent in november en december. Online winkels kunnen zelfs uitkomen op een stijging van tussen de 17 en 22 procent.
Dit bericht heeft 0 reacties