Ga naar hoofdinhoud
Superdry

Superdry stopt met kinderkleding

Na de introductie van de Superdry Kidswear in december 2018, heeft het merk nu alweer besloten om te stoppen met de kinderlijn.

De terugkerende oprichter en interim-directeur van Superdry, Julian Dunkerton, heeft besloten om met de verkoop van kinderkleding te stoppen. Met dit besluit maakt hij een ommekeer van de beslissingen van zijn voorganger Euan Sutherland. Ondanks het feit dat ze meer dan 200 groothandelsbestellingen hadden ontvangen.

Dunkerton, de grootste aandeelhouder van Superdry met een belang van 18,5 procent, overtuigde eerder deze maand de aandeelhouders van het bedrijf ervan om terug te keren in de raad van bestuur – een jaar nadat hij het bedrijf abrupt had verlaten en kritiek had op de bedrijfsstrategie in de Britse media. “Ik heb een briljante business achtergelaten en ze hebben een verkeerde richting gekozen”, zei Dunkerton tegen de Sunday Times in oktober 2018. “Ik kan niet achterover leunen en kijken hoe 30 jaar van mijn leven zacht wordt geërodeerd”.

Sutherland besloot in december 2018 kinderkleding in te zetten om de afhankelijkheid van bovenkleding te verminderen. “We weten dat bestaande klanten willen dat wij Superdry Kids aanbieden en we denken dat dit ook een echte kans biedt om nieuwe consumenten aan ons merk te brengen “, zei Paula Kerrigan, Strategiedirecteur van Superdry, in een verklaring in die tijd.

Vorig jaar verloren de aandelen van Superdry meer dan 60 procent van hun waarde. Het worstelende modemerk is bezig met een kostenbesparende strategie om in 2020 minstens 50 miljoen pond te besparen.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top